Twee fuserende orkesten één nieuwe huisstijl.

Phion
Huisstijl Typografie Animatie Campagne Strategie & concept Visuele identiteit

Phion is ontstaan uit een fusie tussen ‘het Orkest van het Oosten’ en ‘het Gelders Orkest’. De naam Phion is ontwikkeld door het merkenbureau Globrands. Op basis van de nieuwe naam en strategie hebben we een herkenbare Visuele Identiteit ontwikkeld. In het ontwikkelproces hebben we samen met Phion gekeken hoe we nieuwe doelgroepen kunnen bereiken.

Een belangrijk onderdeel van de nieuwe stijl (vormelementen) is een eigen ontwikkeld Phion – alfabet/typografie. Deze is geïnspireerd op de opstelling van de musici. De binnen- en een buitenlijnen geven het gevoel weer dat je als bezoeker van het orkest zelf mag ontdekken en ervaren. Toegankelijk, verbindend en aansprekend.

Voor de scholen is een eigen lijn van voorlichting en oefenmateriaal ontwikkeld. De herkenbare iconen en illustraties spelen hier een belangrijke rol in.

Meer

De kracht van muziek

En de kracht van een eigen identiteit. In alle activiteiten die orkest uitvoert, of het nu gaat om een groot concert of een educatief programma voor de jeugd. De stijl is altijd eigen, helder en voegt net die extra belving toe die de ervaring compleet maakt.

Strijden voor Vrijheid

Strijden voor Vrijheid is een hoorspel waarin verhalen en muziek samenkomen. Eric Corton schreef vier korte verhalen met ieder een eigen stijl en benadering van de strijd die gevoerd is en nog altijd gevoerd wordt voor vrijheid. In de muziek van onder meer Beethoven, Vaughan Williams en Neutkens klinkt die strijd verder door.